Формування навичок самоосвіти та самореалізації на уроках інформатики
Під час організації навчальної діяльності учнів на кожному з етапів я допомагаю учням досягти очікуваних результатів навчання. Тому на своїх уроках скоріше ставлю запитання, спонукаю до озвучування різних думок, точок зору, пропоную процес, який допомагає учням краще засвоювати знання.
Велике значення в формуванні самоосвітньої компетентності має позакласна робота. Намагаюсь шляхом мотивації залучити учнів до участі в олімпіадах, конкурсах. Під час індивідуальної роботи навчаю їх ефективному використанню сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-пізнавальній діяльності.
Матеріали для проведення практичного блок-квесту «Сучасні підходи до проблем превентивного виховання»
у засіданні районної школи «Управлінець» для заступників директорів з НВР освітніх закладів Костянтинівського району з теми «Формування життєвих орієнтирів особистості через пріоритетні напрямки превентивного виховання»
Вправа «Усмішка по
колу».
Мета: створити сприятливі умови для праці, підняти настрій, створити
невимушену атмосферу.
Хід вправи
Пропонується кожному учаснику імітувати передачу усмішки по колу, «беручи її
в руки».
У вас зараз гарний настрій?
Ми підняли настрій завдяки подарованій усмішці. Давайте дарувати її
протягом всього заняття.
Як було вже зазначено, превентивне виховання- це цілісна
система підготовчих, профілактичних дій педагогічного колективу з метою
запобігання формуванню негативних звичок, рис характеру та проявам асоціальної
поведінки підлітків, а також організація належного догляду за їх діяльністю.
Зараз прийшло нове покоління дітей, з новими життєвими завданнями. А новому
поколінню потрібна нова педагогіка
На сьогодні в нашій країні активно упроваджуються різноманітні інноваційні
педагогічні технології і методи.
Тож я пропоную вам квест з теми
«превентивне виховання». Ваша мета, виконавши всі завдання зібрати пазли.
Перш ніж розпочати нам треба поділитися на дві
команди. Придумайте назву своїй команді
та напишіть на аркуші. Виберіть капітана.
Завдання 1. У тексті деякі літери замінені на
цифри, число означає порядковий номер заміненої букви у слові. Розгадати слово
– там знаходиться наступне завдання і частина пазлу
Суть, мета і завдання
превентивного виховання. Превентивне виховання
- це комплексний цілес20рямований вплив на особистість у процес12 її активної
динамічної взаємодії із соціальними інституціями, спрямованої на фізичний,
психічний, 6уховний, соціальний розвиток особистості, 3ироблення в неї
імунітету до негативних вплив12в соціального оточення, профілактику і 15орекцію
асоціальних проявів у п19ведінці дітей і молоді, на їх допомогу і захист.
Будучи детермінована об'єктивними і суб'єктивними факторами, превентивна діяльність є самостійним спеціалізованим видом загального педагогічного процесу, має свою мету, принципи, зміст, форми і методи та використовує елементи правоохоронної, правової, медико-оздоровчої роботи. Преве18тивне виховання має бути цілеспрямованою системою заходів економічного, правового, психолого-педагогіч18ого, соціально-медичного, освітнього, інформаційно-освітнього та організаційного характеру, спрямованих на формування позитивних соціальних установок, запобігання вживанню наркотичних речовин, відвернення суїцидів та формуванн32 навичок безпечних статевих стосунків. Воно є пріоритетним напрямом діяльності держави, всіх виховних інституцій і здійснюється в інтересах особистості та суспільства.
На підвіконні 2 завдання
Завдання 2 На
відповідність
Як ви знаєте превентивне виховання здійснюється на трьох рівнях, Текст
написаний транслітом. Прочитати, визначити які рівні до яких пояснень
відносяться. (рівні окремо на аркушах, приклеїти до пояснень).
Обміняємося відповідями та
Превентивне виховання
здійснюється на трьох рівнях:
·
раннє, або первинне,
превентивне виховання (соціально-педагогічна профілактика);
·
вторинне превентивне
виховання (превентивна допомога і корекція);
·
третинне превентивне
виховання (адаптація, реабілітація і ре соціалізація).
Соціально-педагогічна профілактика (первинна
профілактика) – вид превентивної
роботи, спрямований на здійснення освітньо-профілактичних заходів та інших
педагогічних моделей впливу на особистість з метою попередження різних видів
небезпечної поведінки на ранніх стадіях відхилень. Вона ґрунтується на
позитивній педагогічній діяльності, мета якої - своєчасне виявлення та
виправлення несприятливих інформаційних, педагогічних, психологічних,
організаційних та інших факторів, що зумовлюють відхилення у психологічному та
соціальному розвитку дітей і молоді, у їхній поведінці, стані здоров'я. Соціально-педагогічна профілактика здійснюється за місцем проживання, навчання,
оздоровлення та дозвілля неповнолітніх.
Превентивна допомога і корекція - вид психолого-педагогічної та медико-соціальної
діяльності, що полягає у допомозі окремим категоріям групам ризику (зменшення
шкоди, допомога з метою самодопомоги). Це передбачає психолого-педагогічний та
соціально-терапевтичний вплив на особистість з тим, щоб вона сама навчилась
допомагати собі, розв`язуючи багато чисельні проблеми, що провокують на
деструктивну поведінку. На цьому рівні є доцільними:
·
реалізація програм
превентивного виховання з «групами ризику» із залученням державних,
громадських, конфесійних організацій, волонтерів;
·
патронажна робота з
«групами ризику», неповнолітніми із дисфункціональних сімей по усуненню
соціально-психологічних передумов деструктивної поведінки;
·
організація
різноманітних форм превентивної освіти за місцем проживання, проведення
дозвілля, у зонах відпочинку.
Адаптація. реабілітація та ре соціалізація полягає в реконструкції соціокультурного оточення для
різних категорій дітей і молоді, допомозі в спілкуванні, працевлаштуванні та
навчанні з метою відновлення втрачених соціальних зв'язків або адаптації в
соціальній життєдіяльності. Необхідними заходами такої роботи є:
·
науково-методичне
забезпечення превентивної соціально-терапевтичної роботи у створених притулках
та інших спеціалізованих закладах;
·
співпраця і
науково-методична підтримка роботи центрів соціальної адаптації, анонімних
наркологічних кабінетів, діагностично-консультативних центрів, служб «Телефонів
довіри», інших закладів, до функцій яких входить вирішення проблем негативної
поведінки дітей і молоді;
·
науково-методичне
сприяння організації і розвитку терапевтичних співтовариств взаємо підтримки
неповнолітніх;
·
адаптація і
впровадження в систему превентивної роботи вітчизняного і світового досвіду
соціальної адаптації та реабілітації.
Ми писали повідомлення короткими, зрозумілими лиш нам фразами. Здавалося,
що в нас є своя, власна мова, для якої не існує словника.(наступне завдання і частина пазлу під
словником)
Завдання 3. Назвіть Суб’єкти-об'єкти превентивного виховання
Ким або чим являються
записані на картках особи? Відповідь ви зможете знайти, розшифрувавши слова за
допомогою азбуки Морзе.
Переможець отримує право прикріпити бант до мішка. Кожна команда по черзі читає картки та прикріплює на мішок.
Команди отримують наступні завдання та частину пазлу
· діти дошкільного віку, учні загальноосвітніх шкіл, ПТУ, середніх спеціальних навчальних закладів, студенти;
·
неповнолітні, які
перебувають на обліку (шкільному, кримінальному, наркологічному);
·
неповнолітні,
соціалізація яких відбувається під впливом негативних явищ (групи ризику);
·
неповнолітні, які
перебувають у закладах соціальної реабілітації місцях позбавлення волі або
повернулися з них;
·
неповнолітні, які не
мають умов сімейного виховання й опіки (сироти; неповнолітні з алкоголе.
нарко-залежних родин; діти, батьки яких перебувають у місцях позбавлення волі);
·
молоді сім'ї, які
потребують консультативної допомоги з догляду за дітьми;
·
сім'ї, які мають дітей з хибними проявами у
поведінці;
·
з наркозалежністю чи
протиправними вчинками;
·
педагогічні колективи навчально-виховних,
позашкільних культурно-освітніх і інших закладів;
·
працівники служб у
справах неповнолітніх, центрів соціальних служб для молоді, кримінальної
міліції й інших правових установ, медичних закладів;
·
працівники засобів
масової інформації;
·
трудові колективи,
громадські, благодійні організації, релігійні конфесії;
·
центри превентивного
виховання.
·
створити умови для формування позитивних якостей
особистості в процесі різноманітних
видів трудової, навчальної, позашкільної
й іншої діяльності, що сприяють інтелектуальному, морально-етичному,
естетичному розвитку, виробленню стійкості до негативних впливів;
·
забезпечити
соціально-психологічну діяльність,
педагогічно зорієнтовану на протидію втягуванню дітей і молоді в негативні
ситуації;
·
надавати комплексну
психолого-педагогічну та
медико-соціальну допомогу тим неповнолітнім, які її потребують; забезпечити
адекватну соціальну реабілітацію
неповнолітніх, які вчинили протиправні дії або зловживають психоактивними
речовинами;
·
стимулювати
неповнолітніх до здорового способу життя і позитивної соціальної орієнтації,
сприяти валеологізації
навчально-виховного процесу, навчанню з раннього віку навичкам охорони власного
життя і здоров'я;
·
сприяти виробленню
інтегрованих міждисциплінарних підходів при підготовці спеціалістів (педагогів,
психологів, медиків, соціологів, юристів, соціальних працівників), батьків та
ін., об'єднанню зусиль різних суб'єктів превентивної роботи.
Завдання 5. Мета превентивного виховання полягає у
досягненні сталої відповідальної поведінки, сформованості імунітету до
негативних впливів соціального оточення. Вона може розглядатися поліаспектно.
Текст
відображений симетрично. Наклейте аспекти на їх
означення. Всього аспектів 4. Кожна команда зачитує свої
Ви вже
здогадались де знайти частину пазлу (за дзеркалом).
Педагогічний аспект превентивної діяльності полягає у сформованості такої
позиції особистості, яка конкретизується культурою цінностей, само
актуалізацією, свідомим вибором моделей про соціальної поведінки.
превентивної діяльності полягає у
сформованості такої позиції особистості, яка конкретизується культурою
цінностей, само актуалізацією, свідомим вибором моделей про соціальної
поведінки.
Соціальний зміст передбачає об'єднання зусиль суб'єктів превентивної
діяльності на міжгалузевому рівні, спрямованих на узгоджену і своєчасну
реалізацію попереджувальних заходів: нейтралізацію і поступове усунення
детермінант, що викликають негативні прояви.
Психологічний аспект превентивної діяльності передбачає диференційований
індивідуально-психологічний, статево-віковий підходи до виявлення генезису
деструктивних проявів у поведінці особистості й розробку науково обґрунтованих
програм соціалізації та корекції девіацій.
Правовий аспект полягає в охороні й захисті прав особистості,
формуванні правової культури.
, означення знайти
Завдання 6 Скласти спільно пазл
Немає коментарів:
Дописати коментар